Nechte si vypracovat SEO analýzu a získejte jasnou představu o nedostatcích a nevyužitém potenciálu Vašeho webu
SEO analýza je nástrojem, který agentury a specialisté využívají k vytvoření jasné představy o tom, jak se Vašemu webu daří a kde je prostor pro zlepšení. V tomto článku se dočtete o tom, co se v rámci takové analýzy zjišťuje, co je jejím výstupem a proč je nezbytné ji vždy udělat.
SEO analýza u webu, který chcete optimalizovat
U takového webu se zjišťuje, jestli je dobře optimalizovaný pro vyhledávače. Odhalují se nedostatky, které bude nutné odstranit nebo vyřešit. Díky tomuto nástroji zjistíte, jaký je nevyužitý potenciál Vašeho webu z pohledu optimalizace a k čemu byste měli směřovat.
Tip: Zjistěte, proč je pro firmy SWOT analýza nezbytná.
Obvyklý průběh analýzy
ZÁKLADNÍ INFORMACE O WEBU
Cílem specialisty je získat od klientka co nejvíce informací. Zajímá se o účel webu, nabízený produkt či službu, cílovou skupinu a konkurenci.
ZPRACOVÁNÍ ANALÝZY
Na základě získaných informací dojde k vypracování analýzy. Tato činnost trvá v řádu několika dnů a u jednotlivých agentur či specialistů se tato doba liší v závislosti na jejich vytíženosti.
KONZULTACE S KLIENTEM
Klient obdrží veškeré výstupy z analýzy. Specialistou je navrženo řešení, jak web optimalizovat. Samozřejmě dojde i na vysvětlení všech pojmů a výsledků, které by Vám třeba nebyly jasné.
Poté dojde k implementaci navržených změn. Ty si vezme na starost buď agentura, která vypracovala i samotnou analýzu, nebo můžete tento úkol svěřit Vašemu správci webu.
Obsah analýzy
- Hodnocení webu z hlediska jeho kvality
- Výčet nalezených chyb včetně jejich popisu
- Porovnání úrovně optimalizace ve vztahu ke konkurenčním webům
- Posudek o množství a úrovni zpětných odkazů
- Základní analýza klíčových slov
Na základě výstupů, které od agentury či specialisty dostanete, je vhodné stanovit si cíle, ke kterým budete směřovat
Cíle musí být měřitelné, abyste se mohli po čase přesvědčit o tom, že došlo ke zlepšení a Vaše investice se vyplatila. Mezi ukazatele, které je vhodné sledovat, patří organická návštěvnost webu, průměrný čas na stránce, počet stránek na jednu návštěvu, konverze, míra opuštění stránky, viditelnost značky, zvýšení zisku a další.
K dosažení stanovených cílů je nutné určit i SEO strategii. Zjistěte, jakými dalšími způsoby můžete posílit dobrou pověst firmy.
Nepodceňujte důležitost analýzy klíčových slov
Řeč je o nejčastěji hledaných frázích a slovech, která nějakým způsobem souvisí s Vaším produktem či službou nebo oborem, ve kterém působíte.
Při následném použití klíčových slov je také velmi důležité jejich správné použití. Nemělo by se objevovat v každé větě, aby vyhledávač Váš text nevyhodnotil jako spam. Měli byste tvořit obsah, který bude mít pro čtenáře přidanou hodnotu a poskytne mu odpovědi na všechny otázky.
Váš obsah by měl být originální, zajímavý a vyhledávaný.
KE STANOVENÍ SPRÁVNÝCH SLOV SI ODPOVĚZTE NA TYTO OTÁZKY:
- Co konkrétně by člověka, který vyhledává informace o Vašem oboru, mohlo zajímat?
- Najde takový člověk na Vašem webu odpovědi na všechny své otázky?
- Zvládnete dané slovo dobře optimalizovat?
- Dokážete předčit svou konkurenci?
Postup tvorby vhodné sady klíčových slov
Prvním krokem je sběr dat, kdy se dávají dohromady všechna slova, která nějakým způsobem souvisí s oborem, ve kterém působíte. Dalším cílem je získat o těchto slovech informace o jejich konkurenčnosti a hledanosti. Poté se přechází k čištění dat, jehož cílem je vytvořit přehled klíčových slov, která pro Vás budou relevantní. Tato slova či fráze se následně rozdělují do tématických celků, které tvoří jednotný výstup bez duplicit.
Pamatujte, že hledanost klíčových slov je pouhým odhadem a jen jedním z možných úhlů pohledu, jak klíčová slova vybírat. Je důležité zvážit i obtížnost a relevanci.
Jakým způsobem byste postupovali při analýze klíčových slov? Nechali byste si tento výstup zpracovat agenturou?