Tvorba webových stránek není jen o spuštění, musíme zařídit i návštěvnost
Spustili jste Váš první web? Gratulujeme! Samotná tvorba webových stránek však nestačí na rozjetí úspěšného online projektu. Ptáte se, co ještě je třeba? Především zajistit kvalitní obsah a dostatečnou návštěvnost. Obě tyto veličiny mají velký vliv na celkovou úspěšnost stránky a jedno bez druhého nemůže fungovat.
Máte za sebou první úspěšný krok online propagace nebo prodeje služeb. Nicméně jde pouze o jeden z mnoha kroků, jak se na internetu zviditelnit. Odstartování stránky jen umožňuje přístup potenciálních návštěvníků, ale návštěvnost tím nevzniká. O tu se musíme postarat zvlášť a možností je několik.
První krokem návštěvnosti je oslovit lidi, které už znáte.
Dejte vědět o vaší nové stránce kamarádům a známým, některé z nich Vaše služba možná osloví. Každopádně s návštěvností je to stejné jako s přípravou samotné stránky. Vždy je potřeba přemýšlet nad tím, koho chci svojí nabídkou oslovit. Protože žádná informace, služba nebo produkt není určen úplně všem lidem.
A proto strategie, povědět o našem webu co největšímu počtu různých lidí, nestačí. Musíme totiž oslovit ty správné lidi. Ideálně přesně ty, které jsme si předem definovali, než jsme naší stránku vytvořili. Přesně těm je totiž určena a budou z ní mít největší užitek. A o to jde, přinášet lidem něco hodnotného a zlepšit jejich život díky tomu, co u Vás najdou.
Jaké jsou základní způsoby generování návštěvnosti?
V dnešní době je několik základních zdrojů návštěvnosti. Jaké to jsou?
- Optimalizace pro vyhledávače (SEO )
- Placená reklama ve vyhledávači nebo sociálních sítích ( PPC )
- Tvorba kvalitního zábavného, poučného nebo zajímavého obsahu
Prvním a nejrychlejším způsobem, jak si zajistit návštěvnost webu je placená reklama ve vyhledávači nebo na sociálních sítích. Obě dvě varianty totiž využívá obrovské množství lidí a vy si díky nim můžete vybrat přesně koho chcete oslovit. A jsme zase u počáteční myšlenky, komu chceme předávat informace.
Cílení je pro úspěch placené propagace naprosto zásadní. Když totiž ukážeme naší nabídku nesprávným lidem, výsledek bude minimální a jen zbytečně utrácíme peníze za nevhodný typ návštěvníků. Analýza cílového publika je tedy vždy tím nejdůležitějším. Díky moderním nástrojům vyhledávačů a obrovskému množství informací, které tyto platformy shromažďují o svých uživatelích, si můžeme přesně vybrat ideálního cílového návštěvníka.
Mezi základní parametry, podle kterých můžeme filtrovat naší nabídku patří: věk, pohlaví, lokalita, zařízení uživatele, jeho zájmy, spojitosti podle navštívených stránek a mnoho dalších parametrů. Díky těmto nástrojům se dostaneme před zraky těch správných lidí, které potřebujeme. Není totiž návštěvnost, jako návštěvnost.
Dalším efektivním zdrojem návštěvnosti je tvorba kvalitního obsahu.
Co se skrývá pod tímto slovem známý jako content? Je to základní pilíř moderního marketingu. Je to zajímavá a pro určitou skupinu hodnotná informace nebo multimediální dílo. Může to být poutavý text s užitečnou informací, pěkná fotografie, zábavné nebo poučné video, grafika nebo audio nahrávka.
Každé médium přenášející určitou hodnotu je obsah. A to správné médium zvolíme vždy podle našeho záměru a cílového publika. Strategii je potřeba zvolit vždy podle platformy, kterou se rozhodneme používat. V dnešní době je úplně běžné, že i firmy jsou na sociálních sítích. Ty jsou totiž stále využívanější prostředek komunikace. A i mezi nimi je potřeba přemýšlet, jaká strategie je pro danou síť nejvhodnější.
Není totiž dobré se snažit prezentovat na všech sítích, které jsou dostupné a doufat, že se něco uchytí. Promyšlená strategie přináší vždy lepší výsledky než náhodné pokusy.
Pokud se nám podaří vytvářet stabilní a zajímavý obsah, lidé se přirozeně začnou zajímat o jejich tvůrce. A takto vzniká jeden z nejkvalitnějších zdrojů návštěvnosti. Když si totiž vybereme oblast, o které máme bohaté znalosti a můžeme o ní vytvářet zajímavý příběh začneme tím vytvářet vztah s potenciálními zákazníky.